Ціннісний підхід до організації навчально-виховного процесу у початковій школі                           Слайд 1
Доброго дня, шановні добродії. Я – Ковальова Ірина Миколаївна, вчитель початкових класів Харківської загальноосвітньої школи № 52. Пропоную Вашій увазі презентацію досвіду роботи на тему «Ціннісний підхід до організації навчально-виховного процесу в початковій школі як  умова успішної соціалізації особистості.
Слайд 2
Мета досвіду:
Визначення дієвих механізмів для  запровадження ціннісних орієнтацій навчальної діяльності з метою забезпечення якості освіти і є пріоритетною метою досвіду.
Слайд 3
Для  реалізації мети доцільно розв’язати задачі, однією з найважливіших вважаю:
Розкрити практичне значення механізмів управління уроком на основі ціннісного підходу.
Слайд 4
Дана тема надзвичайно актуальна,  оскільки наявний розрив між:
·        науковими розробками та педагогічною практикою  
·         і реалізація  ціннісних орієнтацій навчальної діяльності полягатиме у забезпеченні якості освіти
Слайд 5
В Концепції Нової української школи підкреслюється, що навчально-виховний процес орієнтуватиметься на загальнолюдські цінності як базу для щасливого  життя особистості в соціумі.

Слайд 6
Згідно з класифікацією провідних науковців цінності поділяють на:
1) абсолютні – доброта, любов, правда, справедливість, гідність, свобода, чесність;
2) національні – патріотизм, національна гідність, державотворчі прагнення, історична пам’ять, змагання до єдності;
3) громадянські – права і свободи, обов’язки, соціальна гармонія, повага закону;
4) сімейно-родинні – подружня вірність, турбота про дітей, стосунки у сім’ї, пам’ять предків;
5) особистісні – риси характеру, поведінка, стиль приватного життя.
Моральні цінності людства можна зобразити у вигляді піраміди, враховуючи їх об’єм і ідучи до власного Я. 
Саме на основі даної класифікації вчитель формує мотиваційний простір для школяра молодшого шкільного віку, беручи до уваги той факт, що пріоритетним видом діяльності дітей є гра і виховання почуття обов’язку.
Слайд 7
Як відзначають науковці, ціннісні орієнтації формуються в ході соціалізації. Спочатку дитина набуває досвіду попередніх поколінь. А вже потім - власного досвіду, який допомагає індивідові адаптуватися в мікросередовищі.
Далі виробляється здатність самостійно вибирати системоутворювальну цінність. Провідну роль відіграє роль учителя.
Слайд 8
В реалізації завдань, поставлених перед початковою школою провідна роль належить звичайно ж учителю.

Слайд 9
Важливу роль у формуванні цінностей відіграє особистість учителя.
Одними із домінантних рис якого є :
·        правдивість;
·        справедливість;
·        порядність;
·        чесність;
·        самовідданість;
·        соціальна активність;
·        гуманність;
·        вимогливість;
·        систематична самоосвіта;
·        любов до предмета;
·        інтелігентність;
·        педагогічна культура вчителя.
         Формування цінностей  молодшого школяра відбувається як під час навчально-виховної, так і позакласної роботи.
Слайд 10
Набуття ціннісних орієнтацій учнів молодшого шкільного віку відбувається, на нашу думку, в декілька етапів. Одним із найважливіших є мотивація до навчальної діяльності.
В початковій школі пріоритетними є пізнавальні та навчально-пізнавальні мотиви.
Слайд 11
Ціннісно орієнтований підхід до навчальної діяльності поділений на такі етапи:
1.     Співпраця
2.     Створення  комфортного психологічного клімату в колективі.
3.і ситуації успіху.
4а також вибір оптимального змісту освіти.
Слайд 12
Діяльнісний підхід в організації навчально-виховного процесу дозволяє обрати найбільш оптимальні форми роботи з дитячим колективом це різноманітність видів гри, екскурсії, вікторини
Слайд 13
 Виставки малюнків, колективні творчі справи, уявні подорожі,години милування
Слайд 14
А також в позакласній роботі спортивні змагання, коза, театральні вистави , естафети, догляд за рослинами і тваринами. 
Слайд 15
 Даний досвід роботи набуває ефективного функціонування за умов
          мотивації вчителя
·        Це і опанування сучасними методиками організації навчально-виховного процесу
·   Розвиток ключових компетентностей учнів-підвищення рівня навченості. Слайд 16
            Як результати упровадження досвіду підвищення рівня навченості школярів.
 Слайд 17
Аналізуючи ціннісні орієнтації учнів, за підсумками діагностики спостерігаємо значне підвищення показників у фізично-оздоровчій, навчально-пізнавальній, соціально-комунікативній, громадсько-корисній та духовно-катарсичній видах діяльності.
Слайд 18
         Більшість учнів класу (від 70 до 80 %) беруть участь у різноманітних інтелектуальних конкурсах.
Слайд 19
Протягом останніх трьох років цілеспрямована робота з формування ціннісних орієнтацій дозволила досягти учням певних результатів. Наприклад:
·        Єлісєєв Максим посів ІІІ місце у районній олімпіаді з природознавства у 2014 році
·        Кошель Анна у 2013 році посіла І місце у районному конкурсі “Мій біль – Чорнобиль”
·        Семеро учнів у минулому навчальному році стали лауреатами  Всеукраїнського конкурсу “Це наше, і це твоє”


Слайд 20
Отже, зміна змісту освіти на сьогоднішньому етапі веде до можливості запровадження ефективних технологій, їх ціннісної та соціальної спрямованості
Таким чином, ціннісний підхід до організації навчально-виховного процесу дозволяє забезпечувати  якість навчальної та виховної діяльності, підтримує та розвиває природні якості дитини,  допомагає в становленні її соціальності.

Немає коментарів: